Team Fuji

Raske sykler for raske ryttere

Farrisrunden

Posted by Klatremus den juni 17, 2007

news_1176893169farrisrunden_logo.jpg
Først av alt stor honnør til arrangøren av Farrisrunden. Solskinn og fin temperatur var fortjent bonus til arrangøren som har lagt ned en flott dugnadsjobb for Farrisrunden. Deltakerrekord opplever nå mange av sesongens turritt. Bra for idretten!

Løypa er slik en trase for terrengritt bør være; fin veksling mellom grus, sti og vei. Det er vankelig å si hvilket ritt som er hardes av langløpene, men Farrisrunden er hardt. Småkupert terreng hele veien gir aldri rom for hvile.

Start: Opp mot 300 ivrige syklister, som har resultater som tilsier at de skal være i pulje to (elite er pulje 1), stod klare. Full fart bak masterbilen. Så går bilen og det går litt i rykk og napp. En eller annen fyr roper høyt f-ord og det går en velt. Lyden av karbon og kropp som treffer veien er ikke god. Tror alle vi i Team Fuji  gikk klar. Hastigheten øker raskt rett før vi  entret skogen. Her var det mange som måtte slippe. Vi ble et følge på 10 stk som kjørte fort – veldig fort. Passering 30 km var vi bare 1 min dårligere enn elite. Bjørn I Ekeberg er rå for tiden. Han viser stor kjørestyrke og behersker også teknisk terreng. I bakken med spurtpris måtte jeg si takk for følge. Det var det et par andre som også sa, og Morten Iversen og jeg kjørte sammen et stykke. Det datt av et par fra puje 1 og vi ble tre stk.

Vi passerte Camilla som da lå rett bak nr 1. Etter dette hadde hun en punktering og kom inn til 3. plass i kvinner elite.

Jeg ventet etter hvert på at Patrick Åserud skulle komme slik han gjorde i Raumerrittet, men 600 m før mål var det Iversen som var ivrig og jeg hadde ikke noe å svare med. Hadde da kjørt ca 2 mil med lett lugging i låra. Trodde at jeg kunne rulle inn til 3. plass, men ut av intet dukket Nordengen (som jeg slo i spurten sist helg) opp. Han hadde mest å gi. Dvs 4. plass på meg, bak BI Ekeberg, M Iversen, KE Nordengen. Patrick kom inn bak meg til 5. plass.

Du finner fullstendig reslutat liste fra rittet her.

Sykkel hilsen

Ole Kristian Sørland

2 kommentar to “Farrisrunden”

  1. Ole Kr said

    Jeg bruker Garmin Edge 305 i ritt og trening. Artig å kunne se både kart og kroppens harde fakta.

    Farrisrunden er logget her: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=3062520

    (min maks puls er 176)

  2. $columns[4]

Legg igjen en kommentar

 
